top of page

עמדות טעינה לרכב חשמלי

לא ניתן להתכחש לעובדה שכיום שוק הרכבים העולמי והישראלי בפרט מעלה הילוך ודוהר במהירות אל עבר שוק הרכבים החשמליים. זה קרה עם רכבי השטח פנאי וזה קורה כעת גם עם הרכבים נטולי הבנזין.

מה שבתחילה נדמה היה כאלטרנטיבה ירוקה וטרנדית, החל לקבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות ונראה כי בעתיד הלא רחוק החשמליות הן אלו שישלטו ברחובות. לדברי מומחים בתחום עד שנת 2027 כמות הרכבים החשמליים בעולם תהיה שווה לכמות הרכבים הפועלים על דלק.  

 

הכנה ותכנון חשמלי לעמדות הטעינה

כשחושבים על זה רכב חשמלי זקוק לחשמל על מנת להטעין את הסוללה שבו. לצורך כך קיים כבל הטענה, אבל מדוע קיימות עמדות הטענה ולא חיבור ישיר לחשמל ומדוע צריך תכנון חשמלי והנדסי?

התשובה בגדול היא – בטיחות.

דבר ראשון הוא הבידוד בין רשת החשמל ובין החיבור לרכב. עמדות הטעינה מונעות את הטענת הרכב במידה ואין הארקה ומשמשות כגורם בטיחותי שמונע התחשמלות במגע בתקע הטעינה כשאינו מחובר לרכב .בראש ובראשונה הדבר החשוב שעליכם לדעת הוא שעמדת ההטענה שתותקן אצלכם צריכה להתאים לסוג החיבור שקיים בדגם הרכב שרכשתם כיוון שישנם הבדלים בין דגמי הרכבים השונים בחיבור הכבל, בהספק החשמל ובמהירות ההטענה עם תשתית חשמל מתאימה.

הכנת תשתית חשמל - מהנדסי החשמל שלנו  ידאגו לתכנן את תשתית החשמל כך שתתאים לנתוני הספקת האנרגיה ולאפיין האם היא מסוגלת לתמוך בסוג ההטענה המותאם לדגם הרכב שלכם . כאמור, ישנן עמדות הטענה שצורכות אמפרים שונים.

יש לספק לעמדת ההטענה מפסק חשמל ופחת  שייעודי רק לה . ובנוסף  להעביר כבל חשמל ישיר מלוח החשמל הביתי עד לנקודת ההטענה לרכב שכוללת הוספת מפסק חדש בלוח החשמל שישמש אותה. יתכן והתשתית הקיימת אינה מספקת להתקנת עמדה שכזו ולכן יהיה עליכם להוסיף לה תשתית חשמל חדשה.

במידה וקיימת אצלכם  תשתית חשמל תלת פאזית הדבר יעזור יותר בשיפור זמן הטעינה אך אין חובה להכין תשתית חשמל שכזו במיוחד לצורך כך.

bottom of page